Pappsen.




Han har KOL. 38 % lungkapacitet. 47 andningsuppehåll/ timme på natten o de varar i ca 10 sekunder. så så lysande är det inte. Han har iaf inte rökt på över en vecka och han har bestämt sig. Jag måste också bestämma mig nu. Jag lovade i ett svagt ögonblick att om han slutade så skulle jag också sluta. Så nu är det bara att kämpa på. JAg har inte satt ngt datum än, men det kommer. Jag kommer inte berätta när heller, för då blir det bara en massa tjat och då blir jag irreterad och skiter i alltihop.

Pappa kan få upp lungkapacitetet till 50 % om han låter bli ciggen och har nån andningsmoj när han sover. Hjärtat har tagit stryk pga detta och ena klaffen är svag.

Annars är jag hemma och dyngförkyld. Har varit hemma hela veckan. Jobbar förhoppningsvis på måndag.

Nu ska jag göra slut på en rulle toapapper. Och jag ska ha den till näsan.



Kommentarer
Postat av: maritha

Usch då KOL är inte att leka med och tyvärr är enda chansen att sluta röka. Det är svårt att sluta , det blir som att förlora en vän, men det går och ni kommer säkert att lyckas både du och din pappa när ni väl bestämt er. Kramiz

2009-03-12 @ 15:06:43
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna

Aj då =( Fast skönt att få veta vad det är som händer och hur han kan leva med det.

Bra att du slutar tagga, vet att du grejar det om du bara ger dej fasiken på det. Du har ju en vilja utav... ja, jag vet inte vad... när det väl gäller =) Lycka till. Å skiter det sig så går det ju att ta nya tag! Du bestämmer takten själv!

Styrkekramar till dej och din Pappa!

2009-03-12 @ 18:15:20
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Rehnen

Men fy faaan alltså.

Ursäkta att jag svär, men seriöst, varför ska sådant här alltid drabba folk som förtjänar det minst?

Jag tänker på dig gumman myckt, och du vet att vill du prata, så slå en signal eller maila så ringer jag!



Massa kramar!

2009-03-12 @ 21:29:03
Postat av: Sandra

Fy vad tråkigt! Skickar en styrkekram.

2009-03-13 @ 12:47:31
URL: http://jagochminfamilj.blogspot.com
Postat av: allicen

Riktigt tråkiga nyheter om pappa :( hoppas att han blir att må bättre nu iaf...



postar lite inlogg som INTE ska publiceras!

2009-03-13 @ 19:18:19
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0