Final, Melodifestival


Melodifestival idag. Det ska jag kika på.

Jag har nån halvfavorit, jag vet bara att jag inte vill att Molly, EMD, Emilia eller Agnes ska vinna. Molly och Emilia för att de är så snuttepluttiga så jag nästan kräks. Agnes, helt enkelt för att den är för platt, låten alltså inte hon, hon är guldsnygg, det finns inte det där kazang, ja, i fattar, i hennes låt. Och EMD bara för att gå emot alla fjortisar som ska rösta.

Jag håller på Caroline af Ugglas i första hand. Hon är så cool, så egen och så passionerad.

Sedan står jag lite velig till Sofias bidrag, då jag hade föredragit den på engelska, inte grekiska. Jag funderade länge på vad det var för språk hon sjöng på, men jag gillar trummorna, den påminner lite om Ruslanas Wild dances som vann för ett tag sedan. Den låten gillade jag verkligen!!!

SDF är skitbra, bara rösten och brösten håller. :-D
Operalåten är ok, hon har en pipa som kan krossa glas, sedan är den lite annorlunda.
Måns, ja, Måns, den är också bra, men räcker inte hela vägen tror jag.
HEAT gillar jag bara för att det är så himla pudligt och gulligt rockigt, jag blir glad.
Alcazar vill jag bara ösa järnet till, en riktig partylåt.


Pappa har flyttats till Medicin i Lindesberg nu. Han åkte igår. Jag tycker det är trist som satan då jag inte kan hälsa på honom, det blir så bökigt och dyrt att åka. Men jag antar att han kommer hem till Köppis snart och då kommer jag och Kate som ett skott.

Han får iaf gå ut nu så Kretchmanns, ladda upp med korv för nu kommer gubben. Ladda också upp med travlappar, för jag har en känsla av att de ni har tar slut. :-D

Jag är så glad ändå, för han har ett nästan normalt blodtryck och han verkar så motiverad och glad att han lever. Bäst för honom också, annars hade jag nog slagit ihjäl honom. ;-)

Idag ska vi inmundiga en Skinkgratäng med en smarrig tomatsallad. Till detta serveras vatten, eller mjölk till mina kalvar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så gött med skinkgratäng!

Å i sommar ska vi partaja till Alcazar, äta sushi och dricka litervis med vin, du-vet-var!!! =)



Trevlig helg!



KRAM

2009-03-14 @ 18:22:02
URL: http://annaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0