Börjar bli en riktig liten personlighet.



Kate har nu vid två års ålder börjat bli en riktig personlighet. Hon är oftast en glad tjej men med ett djävulusiskt humör när man inte gör som hon vill. Ja ja, hon är nog lite, men bara liite ;-) bortskämd.



På kvällarna har hon små durer för sig. som tex när vi satt på ny blöja för kvällen och ska sätta på nattlinne eller pyjamas. Hon ska alltid pussa bilden som är på bröstet på plagget en stund innan man får klä på henne det. pussandet har numera gått över till ett fasligt grovhånglande med, katter och hundar, svampflickor och Molly Mus bl.a.
Jag sitter oftast i skräddarställning i vår kökssoffa och har plagget i knät och hon i princip ligger och ålar sig i mitt knä och pussar/hånglar.

Sedan borstar vi alltid tänderna. Vi har två tandkrämer till Kate- en med Bamse och en Colgate med stjärnor i tankrämen. Stjärnorna kallar hon dessutom lilla stie ( lilla snigel), då hon har lite svårt att hålla isär blinka illa stjärna och lilla snigel akta dig. Nog om det. Iaf så brukar jag fråga vilken hon vill ha och först säger hon en sort och då tar jag fram den men då ändrar hon sig alltid. Jag har då istället valt att ta fram den motsatta och gissa om hon blir förbannad då!

Sedan är det dags för bokläsning, 3 nappar ska med in i sovrummet. Hon ska ha en i munnen och de andra två, jag ljuger inte nu, mellan tårna. Det är jätteviktigt. När jag sedan ska stoppa om henne och få godnattpuss, ska hon alltid säga nej två gånger innan jag får pussen. Denna dur tröttnade jag ganska snabbt på så jag gick ut och det blev ingen puss så det slutade hon med.

Sedan ahr hon börjat säga dumma dig emellanåt. detta är naturligtvis inte acceptabelt och numera vet hon att när hon får isblicken av mamma då är det bäst att fjäska järnet, så då kommer hon alltid och lägger huvudet på sne och ska pussas massor. hon vet att fjäsk lönar sig.

Hon har också lärt sig att man kan dra ut på att göra saker genom att säga jag kommer snart, mamma.
Hmm, vad kan hon ha fått det ifrån??

Nu ligger iaf det lilla grynet och läser Emmas dagis. Förhoppningsvis somnar hon snart då hon inte sov mycket middag eftersom jag, mitt klantarsel, glömde min mobil i sovrummet och hon lade an på den. Så Anna, jag antar att du har ett 6 minuter långt meddelande på din telefon idag.

Hej svejs på er.

Just ja, på onsdag vill jag att ni håller tummarna för Muminmamman som har två tentor. Tack.

Kommentarer
Postat av: Piia

Guu vaa goo hon är hihihi jag kan se era procedurer framför mig:)

Krama bebban från mig o säg att jag älskar henne;)

2009-01-19 @ 08:08:32
Postat av: Anna

´Ha ha ha... jag hade ett 6 minuter långt SAMTAL med Kate igår! Jag trodde först att du fanns i bakgrunden, eftersom Kate pratade om Tovali osv. Men efter en stund när jag försökt övertala henne om att får prata med Mamma (Hon sa att du var hemma men NEJ, jag fick inte prata) och jag inte hörde vare sig dej eller P i bakgrunden blev jag misstänksam... ha ha ha...

Hon skrattade åt mig när jag sjöng Lilla Snigel för henne förnärmad =D

Härliga lilla busunge...



Kram kram

2009-01-19 @ 08:18:53
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: allicen

Vilka idéer! Hihi!

2009-01-19 @ 09:35:58
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0