Näst intill perfekt, men bara nästan



Idag är det näst inteill perfekt marknadsväder. Nu har nedräkningen börjat till en av de bästa helgerna på året. Nämligen Kopparbergsmarknad som iår går av stapeln den 27-28 september. Åååh vad jag längtar. Bara vädret är som idag så kan det inte bli annat än bra. Kallt, klart och soligt. :-)

Jag har ett problem bara, jag vill inte köra runt Kate i den stora knöliga vagnen, jag vill ha en sulky med stadiga hjul och sufflett (stavas det så?). Tyvärr så räcker nog inte finanserna till för inköp av en vagn denna månad, eftersom jag har planerat att handla litegrann på marken också.. Hmm, sen kanske det bär iväg till Ullared efter det också. Hur fasen ska jag få allt att gå ihop?? Äh, det löser sig nog, det brukar det göra. :-)

Stockholmsdamen ringde igår, hon skulle ringa senare idag när hon hade vaknat efter sitt nattskift. Om jag inte missminner mig hade hon en vagn som inte används, kanske man kan köpa den till ett bra pris?? Då går det ihop. Ska ta upp det med henne idag när hon ringer. Och ringer inte hon, ringer jag. Har minsann kollat på eniro vilket nummer hon bor på just nu.

idag ska Kate och jag ut och cykla, jag hoppas att Tjohalia har växt ågon centimeter sen sist så hon når ner till pedalerna lite bättre.
Nu måste jag styra upp lilla damen eftersom hon hittar på bus just nu. det vet jag eftersom hon är alldeles för tyst för sitt eget bästa.

Tjingeling

Just ja, grattis Tobbe som fyller gubbe och grattis J o P som ingår i fina förbundet idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0