Nu så, ...




Nu så, nu har jag tid och energi till detta.

Ja, vi åkte till Kopparberg för att markna ordentligt och det gjorde vi, jag och dotra. på fredagskvällen var vi på tivolit och vi hade min far med oss och däe mötte vi upp Piia med familj. Mycket trevligt. Kate var ju såklart en fegis när hon skulle åka hästen, men när hon såg att F gjorde det då vågade minsann hon också. Hoppborgen tyckte lillskrutt var rolig också. Hon fegade lite där med och hoppade först bara på kanten där man tar av sig skorna, men sedan kastade hon sig in på riktigt.

Med mycket trötta barn gick färden vidare till ställdalen där vi huserade i Piias husvagn. Gud vad jag tycker det är mysigt. Vi hann med varsitt glas vin Piia och jag innan ögonen höll på att trilla ur huvudet på både barn och vuxna.

Sedan var det lördag och vi gick och gick, träffade släkt, vänner och bekanta. Tidig kväll och sussa skönt.
Söndagen var också vandra runt.
Jag fyndade massa saker. Fleecefodrat regnställ, mössa, strumpor, luvtröja och pyjamas till Kate. Hon fick två ballonger och en sån där blåssnurra, men den kastade hon någonstans efter vägen. Vi käkade langos och grillad karré. Korv och hamburgare, inga cocosbollar eller sockervadd. Men jag köpte en liten påse marknadskarameller och några remmar men de tog slut söndag kväll. :-)
Måndagen spenderades hos oppa och wawwa. Sedan var det dags att fara hem till Öret.

Tisdagen då, jobba. Men en dag med sorg. Min kära Rehn flyttade söderut till bättre jobb och bättre betalt. Såklart otroligt glad för hennes skull, men väldigt ledsen att inte kunna luncha med min vän mera, eller träffas lite så där bra ibland som vi båda tycker.

Onsdagen spenderades här.
Så jävla, ja jävla roligt. Men jag var helt sluit i både kropp och sinne efteråt. Jag har muskler i kroppen som jag inte visste om. Jag är mör. Stek mig nu och ni får den möraste rumpsteken ever!!!!

Torsdagen var grupparbeten och uppföljning om målarbetet i Ånnaboda fram till lunch. sedan var det lite jobba, men mest slappa. IT på jobbet håler på att migrera alla uppgifter i vårt gamla säljstöd till ett nytt så det är fruktansvärt bökigt att ringa kunder då man inte kan notera något i systemet eller lägga ordrar som vanligt.

Fredag då. Korvstoppning. Utbildning på nya CRM, ett säljstöd kombat med Outlook, ett system som har otrolig potential som kommer revolutionera vårat sälj. Påstår dom som vet iaf. :-)

Men jag tror nog också det blir bra. Jag har ju förhandstittat på det och testat, så jag har ju lite koll. Men det blir nog värre för andra.

Nu ska jag iaf ta helg och koppla av lite. Nja en repa med snabeldraken kan det nog bli och en prommis eller två.

Ha det!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Javisst är det kul på Bodaborg! Vi borde åka ett gäng ngn gång =)





Kram

2008-10-05 @ 21:06:37
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Annel

Heeej!



Saknar dig din lilla solstråle!!

Ska ringa dig i veckan,har bara såååå mkt att göra så det känns overkligt, men kul!

Lever och frodas!



kram

2008-10-05 @ 22:08:20
Postat av: maritha

Synd att du bor så långt bort annars hade du kunnat få en kopp kaffe och vaniljbullar=). Kramiz

2008-10-06 @ 11:43:06
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Indra

Låter som på vårat jobb. Nytt system för ett halvår sedan och det funkar tydligen inte fortfarande. Säljstödet försvann visst helt..ett tag innan jag gick hem fick vi skriva små lappar och dyl. Inte roligt med så många kunder att ringa. Kramilikram

2008-10-07 @ 22:12:03
URL: http://gobisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0