Slit och släp

Dagen igår började med sol och bad, men slutade med slit och släp. Jag störde mig så förbannat över att jag inte kunde ligga på plattorna på uteplatsen och sola p.g.a mossa och massa tuvor av gräs emellan. Så jag startade projektet rensa uteplatsen. Jag hade tänkt att bara ta den delen som har sol på kvällen, men då kom Peter ut och kollade och började röja järnet på hela. Fan vad vi slet.

Vi hällde kokande vatten i springorna så rötterna och äckelpäckelkrypen dör, sedan slet vi upp tuvorna. Vi var leriga och såriga när vi var färdiga. Plus att vi jag klippte bort en massa björnbärsris och vinbärsbuskar som tagit överhanden av alltihop. Dessutom rensade jag bort den förvildade oreganon och satte ner tomatplantan i jorden istället. Plus att jag tömde bebbans pool hinkvis.

Jag trodde i min enfald att jag skulle kunna stå i regnet sedan och svalka av mig. Kom det nått regn då??? Va va!! NEJ, såklart inte, bara för att jag ville ha det.

Idag verkar det inte bli mycket med solningen, men det gör inte eftersom jag numera har en halv gräsmatta och leråker i köket, så det behövs städas upp. Tvätt finns det ju gott om också.... Som vanlligt.

Vad ska ni göra idag???

Kommentarer
Postat av: allicen

haha! vilken tajming att vi båda fixat lagom till solen gav upp =)

Har dock hört att den ska vara tillbaka imånn... hoppas jag!

2008-07-29 @ 09:22:44
URL: http://allicen.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du ringt??

Vi kommer till örebro imorgon. Eftersom vi har vagnar båda två så tänkte vi om vi kanske kunde ses på stan? Har inte fått tag på Jenny än.

Ha det så gött så länge.

Hoppas vi kan ses

Kramar

2008-07-29 @ 11:02:27
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: annelie

Oj! Snacka om duktiga! Idag ska jag tvätta, hade tänkt ta en låång cykeltur och se om man kan ta sig till hjälmaren, med picknick förstås, fast kanske längre emot eftermiddagen då det är svalare.Ring om du vill hänga på!

2008-07-29 @ 13:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0