Dammsugaras!

Gårdagen blev inte direkt någon vilodag heller. JAg hade ju ett halvt jordgolv att ta rätt på plus en massa gräs. det hade ju varit en enkel match om inte den förbannade dammsugaren protesterade hela tiden att påsen var full. VILKET DEN INTE VAR!!!! Det visade sig att i skarven vid musntycket där man kan snurra på det var det en liten liten propp som dammsugaren tyckte var ett stopp. Jag kan ju informera om att det inte är någon ny high-techdammnugare vi har. Den är säker tio år gammal.

Jahaja, fram med en glje, det klassiska, och böka runt i det där hålet med böjen. Och visst det kommer ut lite skit men inte mycket, den funkar ett tag till, men ger upp igen. Jag pillar och pillar och känner en tuss med hår som snott sig runt på nått sätt. Fram med kniven. Karva, karva karva. Den funkar en stund till. JAg dammsuger på under soffan, slurp hör jag. Tro på faaan att den börjar gnälla nu också, maskinjäveln. Det lyser rött och dax igen att plocka isär den. Det slutar med att jag dammsuger överallt med bara röret. Inte så effektivt och jävligt slitigt, men nu är iaf all skit borta.

Jag var så jävla svettig och irreterad när jag var färdig.

Idag ska jag försöka få några timmars sol innan jag tar mig en cykeltur, tror jag, upp till stan. ska träffa Jenny, Anna med Tovali och Emma med Emelie. Kate får vara hemma.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0