Mordiska tankar

Idag bär det iväg till byhåla. Ska bli trevligt hoppas jag. Jag ska till ännu mindre landbyhåla på 30+18-årskalas i morgon. Väderprognosen inför morgondagen är väl inte den bästa, men partytält finnes. :-)
Jag ska nog ta med mig Kate på en promenad och titta på kossorna.

Vi har mördargetingar emellanåt på uteplatsen. I förrgår när jag kom hem från en mycket trevlig runda på stan berättade P att Kate blivit stungen av en geting mitt mellan ögonen. Kate hade i godan ro suttit i poolen och Peter hade suttit på en filt bredvid och kollat in hennes badbravader och helt plötsligt, bara sådär hade ett as flugit fram och satt sig mellan ögonen på barnet. Hon gjorde en grimas och viftade sedan till efter getingen som då stack henne. peter njöt nog när han senare såg getingens dödsryckningar på gräsmattan.

Lilla damen blev naturligtvis rädd, men det gick över ganska snabbt. Och turligt nog så syntes det knappt nått på henne. Nu är hon ju såklart rädd för allt som kommer flygandes och inte blev det bättre igår när jag två gånger blev attackerad helt utan anledning. Såklart var ju jag den smarte och flaxade omkring och skrek. Men jag kunde faktiskt inte låta bli, först var jag lugn men när jag märkte att den verkligen siktade in sig på mig blev jag faktiskt rädd. Sist jag blev getingstucken hade jag en arm som såg ut att väga 250 kg bara den.

Men efter attackerna fick jag nog och började göra getingfällor. Peter hjälpte mig i mitt projekt så nu har vi 3 burkar och en PET-flaska med sirap och diskmedel på uteplatsen och jag har redan fått lik.  HEHHEHEHE

Mitt mål och önskan är att fånga och döda så många som möjligt... *Horn i pannan, gaffel och piskande svans*


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, fy sjutton för dessa otäckingar... är livrädd att Tovali ska få ett stick... Stackars lilla Katean... Vi ses! Kram

2008-08-01 @ 11:26:25
URL: http://annaenglund.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hej hej.

Hoppas du hade kul i hemstan. :)

Fyfan för att börja jobba i morgon, jag känner inte för det, men samtidigt ska det bli skönt att komma iväg och träffa alla, kolla mailen osv.

Du började väl också i morgon?

I såfall höres vi på mailen, och du, vad spännande och se hur de nya vägganrna har blivit, ommålat skulle det väl inte bli än.



Tjing din string.

2008-08-03 @ 22:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0