Sunt jävla förnuft.

JAg är hemma från jobbet. Har lite feber och en jävlig hosta som får mig att spy. Mysigt, NOT! Ont i lungorna och i skallen, men Ipren hjälper iaf. Får se hur länge det håller i sig.. det gör ont i ögonen också när jag tittar åt sidorna..

Kate är till tandläkaren nu med Peter, hoppas de kollar ordentligt den här gången och inte bra pratar en massa strunt som de gjorde sist. Vi vet att vi ska borsta tänderna på henne, det gör vi med, hon tilloched kommer in på toa och ber om det. Vi vet att vi inte ska ge henne sötsaker, det gör vi inte heller om det inte är något särskilt tillfälle. Men att vi inte ska ge henne yoghurt eller vitt bröd t.ex är ju bara för mycket. Det handlar väl om sunt förnuft. hon äter sama bröd som vi gör, har vi limpa hemma så får hon det, har vi kavring hemma så får hon det. Yoghurt får hon några ggr i veckan bara om ens det. Men enligt tandläkaren bör man inte ge det alls då det är för mycket socker i det. TRAMS!

Pressa de puckade föräldrarna som ger 4-5 månaders bebisar klubba för att lugna ner dem i affären. Jo det är sant, jag har sett det med egna ögon. Nyp åt de föräldrar som häller saft eller coca-cola i nappflaskan. Jo jag har sett det med i Vivalla centrum.

Min unge äter samma mat som vi gör, hon får pizza ibland, hon får pommes ibland, men inte friterade pommes, hon får de jag gjort själv i ugnen och utan salt, men hon får inga mängder, ett par stycken bara. Och det må vara hänt att jag på grund av det borde stympas enligt er perfekta föräldrar där ute som bara ger era barn ekologiskt och inte barnmat på burk. Men jag har en jävligt sund och frisk unge som mår bra. Hon älskar frukt och nästan all mat, hon dricker mjölk och vatten, nått annat gillar hon inte. Försökte med att ge henne saft när hon var magsjuk så hon åtminståne drack nått, men nej, det ville hon än mindre ha än vatten. Så, jag är nog inte så hemsk som vissa av er tycker att jag är.

Såg ett TV-program igår om AP, attatchment parenting. Men blä. Amma barnen till de är 5 år eller mer, fy fasen vad äckligt jag tyckte det var. Bytte kanal så jag slapp se de stora fullt pratande barnen med tänder sitta och suga på mammans bröst, en unge på varje bröst even.. 'rysa*

Och hon som bar sin unge i sjal när den var 4 år, bara för att ha henne nära och för att hon skulle kunna vara med och se allt från samma perspektiv som mamman.. Näää.

Hur blir de barnen när de blir stora?+ Skulle gärna se en dokumentär om det, när de är vuxna, vad de tycker och hur de upplever världen..

Nog om det, låt de göra som de vill,  jag tror dock att barnen behöver närhet, men inte konstant närhet och inte tills de är så stora som de var i det programmet.

Hej svejs



Kommentarer
Postat av: Annelie

Krya på dig!
Är också halvkrasslig, tror det är ngt som går på jobbet.
Nina hade också haft feber och jävlig hosta.

Kram kram

2008-04-07 @ 12:29:36
Postat av: allicen

Krya på dig! och håll Kate borta från sprit och cigaretter så ska hon nog må prima :)

2008-04-07 @ 15:36:52
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Anna

Så jäkla helrätt skrivet Hanna! Är hemma idag (tror jag i alla fall) Du får gärna ringa om du är hemma/orkar... Kramisar

2008-04-08 @ 14:17:15
URL: http://annaenglund.blogg.se
Postat av: Annelie

Vad glad att du e hemam så slipper du falska skitsnackare!! *skitarg*

2008-04-09 @ 15:54:02
Postat av: maritha

Anna åt grillade revbensspjäll med stor förtjusning när hon var 10 mån, älskade inlagd sill och fick smaka på det mesta och jag tror inte hon har mått det minsta dåligt av det. Så fortsätt använd ditt sunda förnuft och du kommer att fortsätta ha en glad och frisk liten tjej, du känner ditt barn bäst och vet vad som är bra för henne skit i "vet bäst tyckarna", jag tycker bara synd om deras barn/ ha det bäst

2008-04-09 @ 22:15:20
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0