Hemma igen.

Kom hem igår efteratt ha varit i Köppis sedan onsdag kväll. Lugnt och fridfullt har det varit. Har mest varit inne eftersom vädret inte varit på min sida riktigt. det har regnat, regnat och pissat ner. Men det har varit trevligt ändå.

Det märks verkligen att Kate tycker om sin mormor och morfar, hon skiner upp som en sol när de kommer upp på morgonen. Riktiga sömntutor de två.. ;-) Och dom då.. *skrattar* hon kommer bli så jäkla bortskämd av dom. Hon ska ha, säger hennes mormor. Tur iaf att de lyssnar på vad jag och hennes pappa vill med sötsaker och sådant. Men hon är deras allt. Vackraste barnet i hela världen, säger hennes morfar, och jag kan ju inte göra annat än att hålla med.. Hehe

I lördags gick vi hem till Fia, jag och Kate, snackade lite blaj och fikade. Hennes flickor är för gulliga med Kate, men de tycker att hon är lite äcklig som dreglar och kräks också. Ni skulle sett äldsta flickans min när bebban kissade på mig. Ha ha, den var värd pengar vill jag lova..

I söndags kom världens goaste Anna och hämtade oss för fika i körka. Emma och Sebastian var med också och Emma är lika gó hon.
Anna hade gjort rabarberpaj som var god och vi satt ute och fikade, synd bara att det blåste lite och solen bara tittade fram ibland. Så vi gick in istället och lyssnade på Sebastians pianospel, han är för mysig den ungen. Kan tänka mig att han är full i bus, men jag tyckte att han verkar vara en lugn och trygg liten kille, men han kan ju inte vara annat med så mysiga föräldrar som han har.

Idag ska jag baka rabarberpaj, jag nallade massor av mamma och pappa, men de hade inte växt till sig så mycket då det är mycket skugga där de står. Men nästa gång jag åker dit ska jag ta mer för då har de nog växt till sig en del.

Kikade lite i föräldrarnas mögliga förråd också för att se hur mina gamla leksaker såg ut.. Buhu.. Är nog inte mycket där som går att rädda. Jag har dock lite mögelfobi så jag ska ha ansiktsmask och handskar på mig nästa gång jag går in där och då ska jag rota runt lite mer.
Det är så jävla synd att garaget och förrådet inte har hållt all fukt och regn ute, men farsan har varit jävligt slö på takpappsfronten de senaste åren. Tror nog att taket hade mått bra av pappbyte både en och två gånger.

Nä nu ska jag läsa nättidningar och fortsätta hinka kaffe. Mamsen och papsen kör vanligt bryggmalet Gevalia och jag och Peter köper Colombiarostat Gevalia som är mycket godare..

Hej hopp i en talltopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0