Att handla..

Är ett helt företag om man har barn och barnvagn. Först allt man ska ha med sig ifall det händer en olycka, blöjor, tvättlappar, extra kläder, leksaker, handduk, smutspåse, vatten, mat (om man ska vara borta länge). Sedan ska allt detta pressas ner i skötväskan, och så till råga på allt ligger det man ska ha oftast i botten coh man får gräva efter det. Så när man hittar det man ska ha så är ungen oftast halvt hysterisk och går inte att få lugn på inom närmsta kvarten. ska tillägga att en kvart känns som jävligt lång tid om man har en skrikig unge.

Iaf så skulle jag idag gå till Willys Hemma som är den närmsta butiken där jag bor för att handla Baby Plus, vilket är ersättningen jag ger Kate då jag inte ammar längre. De har haft den förut, det har jag sett flera ggr. Såklart hade dom den inte framme och då jag frågar ej heller på lagret.

Jahaja. Dammar vidare till Konsum där jag då hoppas det finns. Och tack och lov så fanns det där, lite undangömt längst ner på en hylla. Jag måste säga att jag tycker att det är ganska underligt att det är som trångast i den gången där barnmat och blöjor finns, oftast handlar ju föräldrar det och föräldrar har rätt ofta vagn med sig.

Som tur är skulle jag inte handla så mycket den här gången, men när man ska storhandla är det superbökigt. tycker iaf jag. Man får inte plats med alla varor i en korg/vagnen och man kan inte köra kundvagn och barnvagn samtidigt. Kan kan man väl, men det är bökigt utav helvete, så jag undviker detta.

Nu tror jag att jag kan länka, ska prova till Anna. Hon bloggar här.

Nu ska jag baka. Sockerkaka och negerbollar. *mums*

Toodles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0