Jobba.

I natt ska jag jobba på sjukhemmet i Köppis. Jag skulle egentligen gått bredvid då jag inte jobbat där på några år, 2 eller vad det nu är, men det fattas folk så de undrade om jag kunde jobba på riktigt. Jag sa ja om jag slapp jobba med en vikarie.. Ah, det ska välan gå bra..

Det jag är mest nojjig över är att lämna bort bebban ett dygn.. Usch.. Det är första gången och det spelar ingen roll att jag vet att hon kommer ha det jättebra hos Sabina och Lasse, det känns jobbigt ändå.

Nu måste jag styra upp allt med saker som ska med Kate till dom. Matstol, gåstol, sängkläder, kläder, leksaker, blöjor, tvättlappar, mat och vagnen. Jävlar, bilbarnstolen också ifall de ska ta sig en tur.. Det är ju inte en sak att tänka på. Jag ska packa allt i en IKEA-påse så slipper jag ha femtielva olika väskor och påsar..

De kommer klockan 1300 och hämtar allt, så ska jag gå över till dom med Kate och vara där en stund så att hon inte bara blir lämnad. Men jag tror att det bästa är att någon av dom går iväg med Kate och att jag  har åkt när de kommer tillbaka, eller nä, jag vet inte.. Usch vad jobbigt. JAg är en hönsmamma, jag vet!!!!

Nä, fixa och dona som en matrona...

Hej hopp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0